אומרים שהדרך לגן עדן ארוכה,
ולכן נמליץ לכם על מקומות עצירה בדרך לאי היפה ביוון – לפקדה .
כך תוכלו ליהנות מנסיעה יפהפייה ומגוונת, לאורך החוף ובין ההרים והכפרים המסורתיים .
נסיעה טובה!

– העיירה הראשונה היא "דלפי" , אתר היסטורי מיתולוגי, "משכנה של האורוקול ",  מקום מושבו של האורקל של דלפי הוא האתר החשוב ביותר ועל ידי רבים הוא נחשב כאתר בעל החשיבות הארכאולוגית הגדולה ביותר ביוון כולה. העיר דלפי עצמה, היא עיר מסחרית קטנה, הממוקמת על קצה צוק ומספקת נוף מדהים על השטח שמסביב. כדאי לבקר במוזיאון דלפי, המכיל אוסף נפלא של פסלים עתיקים . מומלץ לנוסעים שמחליטים לבלות לילה באתונה ואח"כ ממשיכים ללפקדה, כיוון שזה קצת מאריך את הדרך. מומלץ בחום!

3

– תעלת קורינתוס : תעלה מדהימה שמחברת בין המפרץ הסרוני למפרץ קורינתוס . אורכה של התעלה הוא 6 קילומטר , ובשני הקצוות של התעלה הוקמו גשרים לצורך מעבר כלי רכב. התעלה היפה ידועה כמעבר של ספינות תיירים

המיקום המדוייק של התעלה.

אחת החוויות המרהיבות ביוון היא התצפית על תעלת קורינתוס, מפעל הנדסי מרשים ויוצא דופן, לא רק בקנה מידה יווני מקומי, המספק לאזור את האטרקציה העכשווית המשמעותית ביותר. למי שמגיע לכאן מומלץ לעלות לחצי יום של הפלגה על יאכטה מקומית מאובזרת ומצויידת, ולהתמכר למראות המהממים הניבטים מכל עבר מן הצוקים בהם חצובה התעלה משני צידיה. בתעלת קורינתוס תוכלו להנות מאחת האטרקציות המדליקות ביותר – קפיצת באנג'י , מומלץ!!!     לתמונות לחץ כאן 

8

קירותיה של התעלה נישאים לגובה של 90 מטר מעל פני המים. מעל התעלה הוקמו שני גשרים, אחד למסילת רכבת והשני לכביש ראשי ממרכז יוון לפלופונסוס. כיום עוברות בתעלה בעיקר ספינות תיירים, מאחר שרוחבה אינו מספיק גדול למעבר אוניות משא מודרניות. כ-11,000 אוניות לשנה עוברות בתעלה. התעלה תרמה רבות לחיזוק מעמדו של פיראוס כנמל עיקרי בים התיכון.

נוסעים בדרך מאתונה ללפקדה. תעלת קורינתוס יכולה להיות  נקודת עצירה מהממת בדרך. מפליא  שהיוונים לא טורחים לשים שילוט לכיוון תעלת קורינתוס המופלאה הזאת. כל הפלא הזה עובר מתחת לאוטוסטראדה בין אתונה לפלופונסוס בלי שום אזכור מיוחד.

עיירת Aitoliko -האי מחובר ביבשת בכל צד שני גשרים, מאוכלס בסביבות 10,000 תושבים באי אפשר לבקר בטברנות ומסעדות מקומיות להנות מהטבע הירוק באי ומיני ציפורים.

1

"פטרה"  היא העיר השלישית בגודלה ביוון בדרך ללפקדה, העיר נמצאת בצפון-מערב פלופונסוס, על חוף הים היוני.

בפטרס למעלה מ-200,000 תושבים. היא מרכז מסחרי ויש בה נמל גדול ומשגשג. העיר מרכזת נתיבי סחר ימיים מהים האדריאטי והיוני, קו מעבורות קבוע מאיטליה, ואת התנועה מגשר ריו-אנטיריו.

העיר משופעת במסעדות בתי קפה, פאבים ומרכזי קניות. קיים שוק שפועל בסופי שבוע ליד כיכר "פסילה אלאוניה", גן שעשועים באזור העיר, וקרנבל מפורסם שנערך בעיר בין חודשי פברואר-מרץ.

האתר הבולט ביותר בפטרה הוא התאטרון הרומאי, ששוקם ומשמש כתאטרון פתוח להצגות וקונצרטים בתקופות הקיץ. כמו כן ישנם הריסות מצודה ונצאנית , שריד משלטונה בעיר במהלך המאה 18, ששולטת על העיר ומשמשת כיום כאתר פתוח.

suspension bridge crossing Corinth Gulf strait, Greece. Is the world's second longest cable-stayed bridge;

לאחר חציית הגשר הגדול של "פטרה" אפשר לעצור שם לארוחה קלה או כבדה , סופלקי וכד' .

הנקודה הבאה –  Amfilochia

היא עיר ועירייה בחלק הצפון המערבי של יוון,  השוכנת בקצה מפרץ ממש על הדרך הקצרה לאי לפקדה. ניתן לראות שם  בתי ספר, בתי ספר (חטיבת ביניים),  גימנסיה (בתי ספר תיכוניים), כנסיות, בנקים, סופרמרקט  כמו כן,  בתי קפה ומסעדות על המזח , שווה כעצירה אחרונה לפני ההגעה לאי לפקדה.

1258

-הנקודה הבאה-העיר לפקדה

יכולה להיות הנקודה הבאה לעצירה ישר אחרי חציית הגשר אל האי , לעיירה לפקדה. גם שם אפשר לעצור לאכול בטברנות מצוינות בחצי מחיר לארוחת טובה במחיר נוח או לשתות קפה באחד מבתי הקפה באזור, ניתן גם לבקר בשווקים בעיר ולהנות ממסע קניות או פשוט לעשות טיול קצר במדרחוב.

 

1256

מעבר למקומות אלה, אפשר פשוט לנסוע ולעצור במקום שנראה מדליק ומעניין על הדרך..
יש הרבה כאלה !

..They say that the way to heaven is long

דילוג לתוכן